کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316333 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چرا برنامه های افزایش دهنده فضای خالی رم مضر هستند؟!

وقتی شما برنامه‌های موجود در رم را با تسک‌کیلرها می‌بندید در واقع اندروید را مجبور می‌کنید تا مجددا آن‌ها را به رم فراخوانی کند و از آن‌جایی که اس‌دی کارت‌ها از سرعت پایین‌تری در مقایسه با رم برخوردارند، این عمل باعث کاهش سرعت گوشی شما خواهد شد.


android-task-kill-840x420

استفاده از برنامه‌های تسک‌کیلر ممکن است در نگاه اول و یا با یک بار استفاده شما از آن‌ها مفید به نظر برسند اما سیستم‌عامل اندروید اثبات کرده این برنامه‌ها نه تنها ضروری نیستند بلکه می‌توانند تاثیر منفی بر روی کارایی گوشی شما داشته باشند.

برای اطلاع از نحوه مدیریت رم توسط اندروید، در ابتدا باید توضیحی درباره واژه رم بدهیم. ساده‌ترین توصیفی که می‌توان از رم داشت، حافظه با دسترسی تصادفی است. در واقع رم، نوعی از فضای ذخیره‌سازی با سرعت بالاست که اطلاعات موجود در آن، با خاموش شدن دستگاه ناپدید می‌شوند. بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که رم مکانی ایده‌آل برای اطلاعات موقتی است که بارها و بارها تغییر می‌کنند.

در سیستم‌عامل ویندوز، کاربران دوست دارند فضای رم بیشتری داشته باشند تا برنامه‌های آن‌ها به خوبی کار کنند. هنگامی‌که رم پر می‌شود ویندوز ناچارا از فضای موجود بر روی هارد دیسک به عنوان رم مجازی استفاده می‌کند و همان‌طور که می‌دانید، دیسک‌های سخت خیلی کند‌تر از رم‌های سخت‌افزاری مورد استفاده هستند.

مطلب بالا در مورد اندروید صادق نیست. سیستم‌عامل اندروید مدیریت خاص خود را برای تخصیص رم به برنامه‌ها دارد تا از استفاده بهینه از رم، اطمینان حاصل کند. در حقیقت اندروید سعی می‌کند برنامه‌های بارگذاری شده را برای کارایی بهتر در رم نگاه دارد. رم از سرعت بالایی برخوردار است و در گوشی‌های همراه هرمقدار سرعت بالاتر باشد، بر روی کارایی کلی گوشی و تجربه کاربرموثر خواهد بود. بنابراین نگاه‌داشتن برنامه‌های درحال اجرا در رم، ایده خوبی به نظر می‌رسد.

android-task-killers-drawbacks

اگر شما از جمله کاربرانی هستید که برنامه‌های زیادی را به طور همزمان اجرا می‌کنید، مطمئنا در هنگام خرید دستگاه اندرویدی جدید خود باید به دنبال گوشی‌هایی با رم بیشتر باشید. اندروید علاوه بر تخصیص رم به برنامه‌ها به ردگیری برنامه‌های موجود در پس‌زمینه گوشی می‌پردازد تا این برنامه‌ها از منابع پردازشی غیرضروری استفاده نکنند.

تا اینجای کار بازهم شاید این فکر به ذهن شما خطور کند که استفاده از برنامه‌های افزایش‌دهنده میزان رم چه ضرری ممکن است داشته باشند؟

به طور معمول در ویندوز، کاربران سعی می‌کنند با بستن پروسه‌های اضافی و یا حتی دیفراگ کردن دیسک سخت، سرعت بالایی را در محیط کاری این سیستم‌عامل ایجاد کنند اما این مفهوم بازهم تنها در مورد سیستم‌عامل ویندوز صادق است. اندروید از اس‌دی کارت به عنوان فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد. اس‌دی کارت‌ها از نوع حافظه‌های فلش (همانند SSD) هستند و نیازی به دیفراگ کردن آن‌ها نیست. به بیان دیگر، یکی از معایب حافظه‌های فلش، محدودیت در تعداد دفعات ممکن برای نوشتن اطلاعات بر روی آن‌هاست. با دیفراگ کردن اس دی کارت‌ها درواقع شما عمر آن‌ها را کاهش می‌دهید.

وقتی شما برنامه‌های موجود در رم را با تسک‌کیلرها می‌بندید در واقع اندروید را مجبور می‌کنید تا مجددا آن‌ها را به رم فراخوانی کند و از آن‌جایی که اس‌دی کارت‌ها از سرعت پایین‌تری در مقایسه با رم برخوردارند، این عمل باعث کاهش سرعت گوشی شما خواهد شد.

android-task-killers-overview

در صورت استفاده از برنامه‌های یادشده شما مجبور خواهید بود قسمتی از رم و پردازنده خود را نیز به خودِ برنامه اختصاص دهید. برنامه‌ای که همواره در حال اجرا و مانیتورینگ سیستم‌عامل شما است تا متوجه شود کدام پروسه‌ها باید بسته شوند. نهایتا این فعالیت در برنامه می‌تواند منجر به خالی‌شدن سریع‌تر باتری گوشی شما شود و در ازای آن هیج قابلیت ارزشمندی را دریافت نخواهید کرد.


 

 بهبود کارایی گوشی و میزان شارژدهی باتری

اگر شما از تسک‌کیلرها استفاده می‌کنید، این بدان معنی است که از عملکرد گوشی خود راضی نیستید. در جهت بهبود سرعت گوشی خود می‌توانید راهکارهایی را به کار ببندید که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

غیرفعال کردن برنامه‌هایی که عملکرد نامتعارف دارند:

از بستن برنامه‌ها برای افزایش میزان رم اجتناب کنید اما همواره به دنبال جستجو برای برنامه‌هایی باشید که مقدار نامتعارفی از استفاده از پردازنده را به خود اختصاص می‌دهند و نهایتا آن‌ها را غیرفعال کنید. این برنامه‌ها عملکردی نامطلوب بر روی کارایی و باتری دستگاه شما خواهند داشت. برنامه‌هایی مانند Watchdog Task Manager از برنامه‌هایی عالی در زمینه بررسی برنامه‌های مخرب با رفتار نامتعارف هستند.

android-task-killers-performance

از برنامه‌های سبک استفاده کنید:

در اکثر مواقع، عملکرد ضعیف دستگاه شما به استفاده از برنامه‌ای خاص مرتبط است تا خود دستگاه اندرویدی شما. در مورد برنامه‌هایی که استفاده بیشتری از آن‌ها دارید ( مرورگرها، پخش‌کننده‌های موسیقی، برنامه‌های مرتبط با یادداشت متون و …) همواره به دنبال استفاده از برنامه‌های جایگزین سبک‌تر باشید. این برنامه‌ها، استفاده کمتری از باتری شما خواهند داشت.

قابلیت‌های غیرضروری را غیرفعال کنید:

شاید در نگاه اول، فعال نگه‌داشتن اینترنت بر روی گوشی شما مزایایی داشته باشد اما خواه ناخواه تاثیری منفی نیز بر کارایی دستگاه شما خواهد داشت. این صحبت در مورد وای‌فای، بلوتوث و جی‌پی‌اس نیز صادق است. با غیرفعال کردن آن‌ها در مواقعی که نیازی به آن‌ها ندارید، در منابع سیستمی صرفه‌جویی کنید.

نصب رام‌های شخصی:

این گزینه به کاربران اندرویدی اختصاص دارد که از مهارت بیشتری در کار با دستگاه خود بهره می‌برند. استفاده از رام‌های کاستوم همانند نصب توزیع‌های مختلف لینوکس است. برخی از این رام‌ها سریع‌تر هستند و مصرف باتری کمتری دارند که برای دستگاه‌های ضعیف‌تر، امری ایده‌آل به شمار می‌آید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21631 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: farnet.ir تاریخ خبر: 1393/04/24 تعداد مشاهده: 1721
سافت گذر